advertisement

間中收到網友私訊,問我關於湊仔教仔問題。意見不是專業,講既都係我自己一向做法,幫到大家當然好,但每個小朋友性格唔同,有時面對大家既無助,我唯有轉做心理輔導,化身社工負責開解對方。

 

好似琴晚有網友求救,話4歲阿女對新來姐姐態度好差,一不滿就發作喝罵,又不停在家搗亂。此情況持續左一段短時間,罰完企認完錯好像明白,但轉頭又黎料。更嚴重係開始出手打姐姐,第二次了,於是無奈求救。我聽到事件後開始研究,佢脾氣一向係咁? 還是近幾個月開始? 舊姐姐同阿女關係如何? 新姐姐又如何? 網友話阿女好醒目,知道邊個可以蝦,舊姐姐雖不悅,但控制到阿女,而新姐姐就攪佢唔掂了。佢話阿女之前都受控,問題不大,係近來直情失晒控,點教點罰都無用。最後同老公決定用打去阻嚇阿女,暫時收效,但好怕再打會對阿女有陰影,認真頭痛。

 

我同意以暴制暴唔係好辨法,打得幾多丫?如果打完一次佢以後緊記,咁就OK, 但果次一定要好甘,如果係咁易打下,不如唔好動手。我反而贊成罰企!曾經我都覺得企罰係好無謂既方法,但原來係好work的,因我試過罰仔企足6個鐘,企到佢地驚,以後一提即刻醒定。唔好一聽到6個鐘就覺得我變態,更變態既係,頭3-4個鐘佢地不知覺得幾好玩,完全唔覺比人罰緊,所以我係由佢地開始覺得腳軟,知道比人罰緊黎計,實質企左3個鐘。都係果句,一係唔罰,一罰就要佢地知驚,否則不如慳返啖氣。好喇,結果我就提議罰企,網友話完全無用,因放工已經6點,9點上床,當中又食飯又沖涼,真正企既時間好短,佢都唔驚。我話係由放學企到訓覺,日日企都唔驚咁好耐力?!佢話新姐姐根本控制唔到阿女,全日企唔可行。

 

 20141008_173942

 

然後我問,阿女既壞態度,喝罵係從何而學? 學校還是屋企? 係舊姐姐咁樣罵佢,佢學左? 你都係咁樣對佢嗎? 網友無奈告知,其實阿女既喝罵都學左父母9成..然後開始傾訴,原來早前屋企一時間發生左好多事,令網友同老公心煩又缺睡,舊工人走左果幾個月仲要輪流照顧阿女同細仔,結果好多時會將自己情緒發洩響阿女身上,阿女一搗蛋就忍唔住喝罵。

 

我聽完明白左,噢!原來係阿女將之前所承受的,發洩響新姐姐身上。我了解後鬆一口氣,起碼我知唔係阿女本性難馴,問題根源係響大人身上,咁就易處理好多。於是同網友講,阿女近來失控行為,極可能係之前成日被罵,情緒太起伏引致。你知啦,我地大人心情好時,忍耐力特強,小朋友搗蛋可以一笑置之,但心情煩燥時,真係講多句都嫌煩,小朋友好易變成出氣袋!但在小朋友角度呢,佢其實同平時一樣,但點解今次會令爸媽大怒呢? 佢地唔會明白大人既情緒,只可無辜硬食,又或有樣學樣搵野發洩。網友係個好媽媽,當我講出問題根源,佢已自責,仲話唔傾過都唔知原來係自己情緒起伏直接影響左阿女。到而家大人處理好家事,但無諗過阿女仍然處於情緒緊張狀態,只睇到佢今日搗亂既果,無諗過之前發生既事因,後悔自己無好好控制情緒,錯了。

 

我又覺得,同小朋友成長係一個經歷,好多野唔發生過唔知道原來會咁。唔好自責啦,其實大家都唔想,每個人都有情緒失控既時候,而家知道問題所在,同阿女傾返,比返信心阿女,相信大人態度改善後,阿女一定會被開心家庭既氣氛感染的!加油呀!希望呢篇文章幫到大家,仔女搗蛋時諗一諗背後原因,問題根源好可能係源於自己呢!